Actief in de ouderenzorg? Leer meer subsidies binnenhalen voor uw projecten
Deze opleiding bestaat uit twee sessies. In een eerste online sessie wijzen de lesgevers u de weg doorheen het uitgebreide en diverse subsidielandschap, om vervolgens met u op subsidiezoektocht te gaan. Tips & tricks komen aan bod bij het organiseren van subsidiebeleid in uw organisatie. We sluiten af met enkele take aways.
In een tweede praktische sessie gaan we doelgericht met subsidies aan de slag. We verkennen de subsidiemogelijkheden per organisatie en de lesgevers zoomen in op enkele gouden tips voor een succesvolle subsidieaanvraag. In een werkgroepje kan u vervolgens op een interactieve manier uitwerking geven aan uw projectidee. Tot slot krijgt u inzicht in het opstellen van een begroting. We sluiten de sessie af met het bespreken van ervaringen en hoe u deze kan ombuigen naar een kansrijk subsidietraject.
Sprekers
- Marc Vlaeminck
- Bart Van Herck
- Katrijn Raeymaekers
Praktisch
- live webinar op vrijdag 20 mei 2022 van 10.00 - 12.00 u.
- fysieke sessie op maandag 20 juni 2022 van 10.00 - 16.00 u. te Leuven
- live webinar en fysieke sessie te Gent: nieuwe data volgen
Programma
In de eerste sessie - die online zal plaatsvinden op vrijdag 20 mei 2022 (van 10.00 - 12.00 u.) komen volgende zaken aan bod:
- Het subsidielandschap in vogelvlucht
- Subsidies in de ouderenzorg: meer dan je denkt
- Subsidiebeleid organiseren binnen jouw organisatie
- Take aways (+ toelichting praktische sessie)
In de tweede sessie - die fysiek zal doorgaan op maandag 20 juni 2022 in Leuven gaat het programma als volgt:
- 9.30 u. : onthaal met koffie
- 10.00 -11.00 u. : Verkenning en bespreking van de subsidiemogelijkheden per organisatie
- 11.00 -12.00 u. : Gouden tips voor een succesvolle subsidieaanvraag
- 12.00 -13.00 u. : Lunchpauze
- 13.00 -14.30 u. : Indeling in werkgroepen en begeleiding bij de uitwerking van projectideeën
- 14.30-14.45 u. : koffiepauze met versnaperingen
- 14.45 -15.30 u. : Een begroting opstellen
- 15.30- 16.00 u. : Bespreking van de ervaringen
Om de interactie te bevorderen, is het maximum aantal deelnemers vastgelegd op 20. Snel inschrijven is dus de boodschap!